HÁNY ÉVES A KAPITÁNY?
2016. augusztus 07. 23:26
Egy kis EKAER fejtörő a 2016. augusztus 1-én hatályba lépett változásokkal kapcsolatban! Minden érintettnek hasznos olvasmány lehet!
Mindenekelőtt jöjjön egy találós kérdés a címre utalva.
A kapitány most kétszer annyi idős, mint a hajója volt akkor, amikor a kapitány volt annyi idős, mint a hajója most. A kapitány és a hajó életkorának összege 70 év.
Hány éves a kapitány?
Hasonló fejtörést okozott sokaknak az EKAER szabályainak 2016. augusztus 1-jén bekövetkezett változásaival kapcsolatos kérdésekre a válaszadás.
Megígérem nektek, hogy a végén a fejtörőre is megadom a választ, de előbb lássuk az EKAER megváltozott szabályait.
Kezdjük azzal, hogy mikor van szükség EKAER-re?
2016. augusztus 1-től úgynevezett nem kockázatos termékek esetén EKAER kötelezettséget von maga után az az eset is, ha a gépjármű össztömege meghaladja a 3,5 tonnát. Nem kockázatos termékek esetén tehát az EKAER kötelezettség két típusú gépjármű esetén keletkezik:
– útdíjköteles gépjármű (amelynek legnagyobb megengedett össztömege meghaladja a 3,5 tonnát),
– bármilyen egyéb gépjármű, amelynek tényleges össztömege meghaladja a 3,5 tonnát.
Amikor nincs szükség EKAER-re....
Nem kell EKAER számot kérni, ha a gépjármű nem útdíjköteles és az össztömege az áruval együtt sem haladja meg a 3,5 tonnát. Ki kell emelni, hogy az össztömeg a gépjárműre vonatkozik, és nem pedig az úgynevezett „termékegységre”.
Ha a fentiek alapján nem kell EKAER számot kérni, akkor nem kell tovább gondolkodni a fejtörőn. Abban az esetben, ha beáll az EKAER kötelezettség, akkor mindenképpen érdemes megvizsgálni, hogy számolni lehet-e valamelyik EKAER mentességgel, amely segítségével mégsem kell EKAER számot kérni.
Mikor beszélhetünk EKAER mentességről?
Több mentesség is létezik. A legfontosabb a tömeg/érték definícióhoz kötött mentesség. Ezek szerint a nem kockázatos termék esetén EKAER mentes az a termékegység, amelynek tömege nem haladja meg a 2500 kg-ot és az 5 millió forintot. Ez a mentesség termékegységre vonatkozik és nem a járműre.
Ki kell emelni, hogy az EKAER mentesség kizárólag az útdíjköteles gépjárművekre vonatkozik, tehát nem tartozik az EKAER hatálya alá az olyan termékekkel végzett közúti fuvarozással járó tevékenység, amikor ugyanazon feladótól ugyanazon címzett részére ugyanazon útdíjköteles gépjárművel egy fuvarozás keretében szállítandó nem kockázatos termékek, ha azok együttes bruttó tömege 2500 kg-ot, és azok együttes adó nélküli értéke az 5 millió forintot nem haladja meg.
Mi tekinthető termékegységnek?
Az EKAER szám azon termékegységet azonosítja, amelyet
– egy feladótól
– egy címzett részére,
– egy gépjárművel fuvaroznak,
– a gépjármű adott útvonalon történő,
– egyszerű mozgása során.
Egy termékegység akár több felrakodási, illetve kirakodási helyet is takarhat.
Ennek alapján, ha egy gépjárművel két feladónak vagy két címzettnek az áruját fuvarozzák, akkor itt már több termékegységről kell beszélni.
Ez azt jelenti, hogy ahány termékegység van a gépjárművön, annyi EKAER szám kell, de azt is jelenti, hogy minden termékegységet külön-külön meg kell vizsgálni, hogy fennáll-e a vonatkozásában a mentesség. Ha például két feladó pakolja fel az áruját a gépjárműre és az első feladó áruja 2500 kg és 5 millió forint alatt van, a másiknak 2500 kg vagy 5 millió forint fölött, akkor az első feladónak nem kell EKAER szám, mert mentességet élvez, míg a másiknak külön EKAER számot kell váltani.
Hány éves a kapitány, vagyis hogyan függ össze a 3,5 tonna a 2,5 tonnával?
Ahogy a találós kérdésre sem könnyű választ adni, itt sem egyszerű az értelmezés, hiszen a 3,5 tonna a gépjármű tömegére vonatkozik, a 2,5 tonna viszont a termékegységre. Ebből adódóan több olyan termékegység/gépjármű tömegkombináció is van, ahol 2016. augusztus 1-től változás következik be.
A 2016. augusztus 1-jén hatályba lépett szabályok alapján tehát az EKAER mentesség kizárólag útdíjköteles gépjárművekre vonatkozik.
Arra sajnos nincs egyértelmű válasz, hogy egy nem útdíjköteles, de túlpakolt jármű esetére a mentesség vonatkozik-e?
A feladvány megoldása
A kapitány most 40 éves. 40/2=20 éves volt a hajó 10 évvel ezelőtt, amikor a kapitány 30 éves volt. 20+10 év=30 éves most a hajó. 30+10 év=40 éves most a kapitány.
Ha tetszett a bejegyzés, nyugodtan nyomj egy lájk vagy megosztás gombot.
Mindenekelőtt jöjjön egy találós kérdés a címre utalva.
A kapitány most kétszer annyi idős, mint a hajója volt akkor, amikor a kapitány volt annyi idős, mint a hajója most. A kapitány és a hajó életkorának összege 70 év.
Hány éves a kapitány?
Hasonló fejtörést okozott sokaknak az EKAER szabályainak 2016. augusztus 1-jén bekövetkezett változásaival kapcsolatos kérdésekre a válaszadás.
Megígérem nektek, hogy a végén a fejtörőre is megadom a választ, de előbb lássuk az EKAER megváltozott szabályait.
Kezdjük azzal, hogy mikor van szükség EKAER-re?
2016. augusztus 1-től úgynevezett nem kockázatos termékek esetén EKAER kötelezettséget von maga után az az eset is, ha a gépjármű össztömege meghaladja a 3,5 tonnát. Nem kockázatos termékek esetén tehát az EKAER kötelezettség két típusú gépjármű esetén keletkezik:
– útdíjköteles gépjármű (amelynek legnagyobb megengedett össztömege meghaladja a 3,5 tonnát),
– bármilyen egyéb gépjármű, amelynek tényleges össztömege meghaladja a 3,5 tonnát.
Amikor nincs szükség EKAER-re....
Nem kell EKAER számot kérni, ha a gépjármű nem útdíjköteles és az össztömege az áruval együtt sem haladja meg a 3,5 tonnát. Ki kell emelni, hogy az össztömeg a gépjárműre vonatkozik, és nem pedig az úgynevezett „termékegységre”.
Ha a fentiek alapján nem kell EKAER számot kérni, akkor nem kell tovább gondolkodni a fejtörőn. Abban az esetben, ha beáll az EKAER kötelezettség, akkor mindenképpen érdemes megvizsgálni, hogy számolni lehet-e valamelyik EKAER mentességgel, amely segítségével mégsem kell EKAER számot kérni.
Mikor beszélhetünk EKAER mentességről?
Több mentesség is létezik. A legfontosabb a tömeg/érték definícióhoz kötött mentesség. Ezek szerint a nem kockázatos termék esetén EKAER mentes az a termékegység, amelynek tömege nem haladja meg a 2500 kg-ot és az 5 millió forintot. Ez a mentesség termékegységre vonatkozik és nem a járműre.
Ki kell emelni, hogy az EKAER mentesség kizárólag az útdíjköteles gépjárművekre vonatkozik, tehát nem tartozik az EKAER hatálya alá az olyan termékekkel végzett közúti fuvarozással járó tevékenység, amikor ugyanazon feladótól ugyanazon címzett részére ugyanazon útdíjköteles gépjárművel egy fuvarozás keretében szállítandó nem kockázatos termékek, ha azok együttes bruttó tömege 2500 kg-ot, és azok együttes adó nélküli értéke az 5 millió forintot nem haladja meg.
Mi tekinthető termékegységnek?
Az EKAER szám azon termékegységet azonosítja, amelyet
– egy feladótól
– egy címzett részére,
– egy gépjárművel fuvaroznak,
– a gépjármű adott útvonalon történő,
– egyszerű mozgása során.
Egy termékegység akár több felrakodási, illetve kirakodási helyet is takarhat.
Ennek alapján, ha egy gépjárművel két feladónak vagy két címzettnek az áruját fuvarozzák, akkor itt már több termékegységről kell beszélni.
Ez azt jelenti, hogy ahány termékegység van a gépjárművön, annyi EKAER szám kell, de azt is jelenti, hogy minden termékegységet külön-külön meg kell vizsgálni, hogy fennáll-e a vonatkozásában a mentesség. Ha például két feladó pakolja fel az áruját a gépjárműre és az első feladó áruja 2500 kg és 5 millió forint alatt van, a másiknak 2500 kg vagy 5 millió forint fölött, akkor az első feladónak nem kell EKAER szám, mert mentességet élvez, míg a másiknak külön EKAER számot kell váltani.
Hány éves a kapitány, vagyis hogyan függ össze a 3,5 tonna a 2,5 tonnával?
Ahogy a találós kérdésre sem könnyű választ adni, itt sem egyszerű az értelmezés, hiszen a 3,5 tonna a gépjármű tömegére vonatkozik, a 2,5 tonna viszont a termékegységre. Ebből adódóan több olyan termékegység/gépjármű tömegkombináció is van, ahol 2016. augusztus 1-től változás következik be.
A 2016. augusztus 1-jén hatályba lépett szabályok alapján tehát az EKAER mentesség kizárólag útdíjköteles gépjárművekre vonatkozik.
Arra sajnos nincs egyértelmű válasz, hogy egy nem útdíjköteles, de túlpakolt jármű esetére a mentesség vonatkozik-e?
A feladvány megoldása
A kapitány most 40 éves. 40/2=20 éves volt a hajó 10 évvel ezelőtt, amikor a kapitány 30 éves volt. 20+10 év=30 éves most a hajó. 30+10 év=40 éves most a kapitány.
Ha tetszett a bejegyzés, nyugodtan nyomj egy lájk vagy megosztás gombot.
Megosztás és cimkék
Hozzászólás a témához
Szólj hozzá elsőként cikkemhez
Letöltések
Ki vagyok én?
„Hiszek abban,
hogy
a jog nem
életünk
meg-
keserítője, hanem
munkánk segítője
és szolgája.”
Nemes Imre vagyok
és azért dolgozom,
hogy ez a gondolat
ne csak vágy, hanem
könnyen elérhető
valóság legyen.
Bővebb információ
Blog cimkék
- adóellenőrzés (2 db)
- számla (2 db)
- domain név (2 db)
- védjegy (3 db)
- cégalapítás (2 db)
- cégnév (3 db)
- reklám (1 db)
- védjegy (1 db)
- fizetési meghagyás (1 db)
- adatvédelem (1 db)
- kintlévőség kezelés (1 db)
- végrehajtás (1 db)
- felszámolás (3 db)
- európai fizetési meghagyás (1 db)
- végrehajtás (1 db)
- telephely (1 db)
- székhely (1 db)
- fióktelep (1 db)
- internet (1 db)
- felelősség (1 db)
- kártérítés (1 db)
- cégbíróság (1 db)
- cégalapítás (1 db)
- kisebbségi jogok (1 db)
- erőforrás (1 db)
- egyesület (1 db)
- kényszer-végelszámolás (2 db)
- civil szervezet (1 db)
- fizetésképtelenség megállapítása (1 db)
- kényszertölési eljárás (1 db)
- végelszámolás (1 db)
- kockázatelemzést követő kérdőív (1 db)
- végelszámolás (1 db)
- felszámolás (1 db)
- Facebook (1 db)
- WIFI (1 db)
- Gmail (1 db)
- ingatlanüzemeltető (1 db)
- magánvezeték (1 db)
- hálózati szolgáltatás (1 db)
- továbbadás (1 db)
- kizárási okok (1 db)
- kényszertörlési eljárás (1 db)
- Gt. 23.§ (1 db)
- összeférhetetlenség (1 db)
- Gt. 25.§ (1 db)
- adóregisztrációs eljárás (1 db)
- KOCKERD (1 db)
- Facebook (2 db)
- új Munka Törvénykönyve (2 db)
- véleménynyilvánítás (2 db)
- mellékszolgáltatás (1 db)
- fizetésképtelenség megállapítása (2 db)
- felszólítás (1 db)
- egyezség (2 db)
- fizetési haladék (1 db)
- beszámítás (1 db)
- késedelmi kamat (1 db)
- fizetési határidő (1 db)
- új Ptk. (1 db)
- törzstőke (1 db)
- hárommillió (1 db)
- adatvédelem (1 db)
- NAIH (1 db)
- adatkezelési szabályzat (1 db)
- új PTK. (1 db)
- törzstőke emelés (1 db)
- átalakulás (2 db)
- egyesülés (1 db)
- szétválás (1 db)
- transzformációs eljárás (1 db)
- szétválás (1 db)
- egyesülés (1 db)
- teljességi záradék (1 db)
- új Ptk. (1 db)
- tőkeemelés (1 db)
- hárommillió forint (1 db)
- whistleblowing (1 db)
- adatvédelem (1 db)
- internetes hirdetés (1 db)
- telefonos zaklatás (1 db)
- webáruház (1 db)
- elállási jog (1 db)
- társasági adó (1 db)
- iparűzési adó (1 db)
- bérlet (1 db)
- pénzügyi lízing (1 db)
- szindikátusi szerződés (1 db)
- szerződésminta (1 db)
- EKAER (1 db)
- menedzsment kivásárlás (1 db)
- családi vállalkozás (1 db)
- MRP (1 db)
- járulék (1 db)
- apport (1 db)
- tőkeemelés (1 db)
- alapítvány (1 db)
- társadalmi szervezet (1 db)
- védelem (1 db)
- védjegybitorlás (1 db)
- Domainregisztrációs Szabályzat (1 db)
- GDPR (1 db)
- adatkezelés (1 db)
- adatvédelem (1 db)
- alapítvány (1 db)
- egyesület (1 db)
- non profit (1 db)
- szerencsejáték (1 db)
- nyeremény (1 db)
- személyi jövedelemadó (1 db)
- adatvédelem (1 db)
- GDPR (1 db)
- e-kereskedelem (1 db)
- internet (1 db)
- elektromos autó (1 db)
- parkoló (1 db)
- töltőállomás (1 db)
- töltőpont (1 db)
- OTÉK (1 db)
- bizalom (1 db)
- vagyon (1 db)
- öröklés (1 db)
- vagyonkezelés (1 db)
- általános forgalmi adó (1 db)
- ÁFA levonás (1 db)
- fiktív számla (1 db)
- adójog (2 db)
- NAV (1 db)
- adóellenőrzés (1 db)
- jegyzőkönyv (1 db)
- adóvisszatérítés (1 db)
- adólevonás (1 db)
- fiktív számla (1 db)
- szellemi tulajdon (1 db)
- találmány (1 db)
- szolgálati találmány (1 db)
- alkalmazotti találmány (1 db)
- adójog (1 db)
- költségvetési csalás (1 db)
- áfa (1 db)
- jogvita (1 db)
- influenszer (1 db)
- GVH (1 db)
- fogyasztó (1 db)
- bérlet (1 db)
- vis maior (1 db)
- járvány (1 db)
- bérleti szerzőés (1 db)
- bérleti díj (1 db)
- kártérítés (1 db)
- munkaviszony (1 db)
- szabadság (1 db)
- járvány (2 db)
- felmondás (1 db)
- közös megegyezés (1 db)
- taggyűlés (1 db)
- elektronikus hírközlő eszköz (1 db)
- ülés tartása nélkül (1 db)
- standstill (1 db)
- csődeljárás (1 db)
- szerződés (1 db)
- váltó (1 db)
- értékpapír (1 db)
- biztosíték (1 db)
- családi vállalkozás (1 db)
- kkv (1 db)
- generációs vagyontranszfer (1 db)
- generációváltás (1 db)
- bizalmi vagyonkezelés (1 db)
- fedezetelvonás (1 db)
- hitelező (1 db)
- adós (1 db)
- tag kizárás (1 db)
- polgári per (1 db)
- társasági szerződés (1 db)
- COVID 19 (1 db)
- járvány (1 db)
- oltás (1 db)
- munkáltató (1 db)
- munkavállaló (1 db)
- munkaszerződés (1 db)
- távmunka (1 db)
- home office (1 db)
- munkajog (1 db)
Keresés
Legnépszerűbb
-
Step by step - Átalakulás lépésről, lépésre!
Blogbejegyzés megtekintése > -
Átalakulás az új szabályok szerint
Blogbejegyzés megtekintése > -
Szétválás
Blogbejegyzés megtekintése > -
Vissza a kályhához!
Blogbejegyzés megtekintése > -
NEM MELLÉKESEN, HOGYAN KELL EGY PASIT MEGSZEREZNI!?
Blogbejegyzés megtekintése >